Hadis No : 2653
Ravi: İbnu Ömer
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah temizlik olmayan namazı kabul etmez, hıyanetle kazanılan paradan verilen sadakayı da kabul etmez.”
Kaynak: Müslim, Taharet 1, (224); Tirmizi, Taharet 1, (1)
Hadis No : 2654
Ravi: Ebu Hüreyre
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah, sizlerin namazını hades vaki olunca yeniden abdest almadıkça kabul etmez.”
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 31, (60); Tirmizi, Taharet 56, (76)
Hadis No : 2655
Ravi: Ebu Hüreyre
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: “Abdesti olmayanın namazı da yoktur. Üzerine besmele çekmeyenin abdesti yoktur.”
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 48, (101, 102); İbnu Mace, Taharet 41, (399); Tirmizi, Taharet 20, (25)
Hadis No : 2656
Ravi: Enes
Tanım: Ravi, Resulullah (sav)’ın her namaz için abdest aldığını söylemişti, kendisine: “Siz nasıl yapıyordunuz?” diye soruldu. Şu cevabı verdi: “Aldığımız abdest bozuluncaya kadar bize yetiyordu.”
Kaynak: Buhari, Vudu 54; Ebu Davud, Taharet 66, (171); Tirmizi, Taharet 44, (68, 60); Nesai, Taharet 101, (1
Hadis No : 2657
Ravi: Büreyde
Tanım: Resulullah (sav) Fetih günü bütün namazları tek abdestle kıldı. Ömer İbnu’l-Hattab (ra) kendisine: “Ey Allah’ın Resulü, bugün şimdiye kadar hiç yapmadığın şeyi yapmış olmalısın?” demişti, şu cevapta bulundu: “Ey Ömer, bunu bilerek yaptım.”
Kaynak: Müslim, Taharet 86, (277); Ebu Davud, Taharet 66, (172); Tirmizi, Taharet 45, (61); Nesai, Taharet 1
Hadis No : 2658
Ravi: Aişe
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın. Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın.” (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir. Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir.)
Kaynak: Ebu Davud, Salat 236, (1114)
Hadis No : 2659
Ravi: İbnu’l Müseyyeb
Tanım: İbnu Abbas (ra) namazda iken burnu kanardı, o da çıkar bumunun kanını yıkar, geri döner ve önceki kıldığı namazını (kaldığı yerden) tamamlardı.
Kaynak: Muvatta, Taharet 74, (1, 38)
Hadis No : 2660
Ravi: İbnu Amr İbnu’l-As
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: “Bir kimse son rek’atte oturmuşken daha selam vermeden hades vaki olsa namazı caizdir.”
Kaynak: Tirmizi, Salat 300, (408)
Hadis No : 2661
Ravi: Mu’aviye
Tanım: Ravi, Resulullah (sav)’ın zevce-i pakleri Ümmü Habibe’ye -ki kızkardeşidir- sormuştur: “Resulullah (sav), içerisinde kendisiyle temasta bulunduğu elbise sırtında olduğu halde namaz kılar mıydı?” Ümmü Habibe (ra) şu cevabı vermiştir: “Evet, yeter ki elbisede bir eza (meni bulaşığı) görmemiş olsun!”
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 133, (366); Nesai, Taharet 186, (1, 155); Buhari, Salat 2, (Buhari, bab başlığı (
Hadis No : 2662
Ravi: Aişe
Tanım: Resulullah (sav), bizim (kadınların) çamaşırları içerisinde namaz kılmazdı.”
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 134, (368); Tirmizi, Salat 420, (600); Nesai, Zinet 116, (8, 217)
Hadis No : 2663
Ravi: İbnu Ömer
Tanım: Ravi, anlattığına göre, cünübken içinde terlediği elbise sırtında olduğu halde namaz kılardı.
Kaynak: Muvatta, Taharet 87, (1,52)
Hadis No : 2664
Ravi: Ebu Said
Tanım: Resulullah (sav) ashabiyle namaz kılarken aniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına koydu. Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar. Resulullah (sav) namazı tamamlayınca: “Nalınlarınızı niye attınız?” diye sordu. “Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi nalınlarımızı attık!” cevabını verdiler. “Cebrail (as) bana gelip pislik olduğunu haber verdi (onun için attım). Öyleyse sizler mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik (kazurat) -veya eza demişti- görürseniz onu silin; o, ayağınızda olduğu halde namazınızı kılın.”
Kaynak: Ebu Davud, Salat 89, (660)